Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016

In Gezichtsverzorging & make-up, Lifestyle by Roryblokzijl9 Comments

Soms gebeuren de dingen in je leven op het juiste moment. Inmiddels ben ik namelijk erachter gekomen dat ik niet heel erg ondersteunend ben wanneer mijn dochtertje (behoorlijk) ziek is. Bij het stijgen van haar temperatuur stijgt mijn onvermogen om te relativeren. Op zondag had manlief dan ook de tip: “Stap even uit de situatie en ga iets heel anders doen“. Precies op het juiste moment kwam dan ook het branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016 op mijn pad. Georganiseerd door Mr Goodiebag.

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016
(Welkomstwoord van organisator Alwin Jager)

 

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016
(Èn een inspirerend welkom door Sigrid Ivo, directeur/bestuurder en conservator van Tassenmuseum Hendrikje. Tussen de branddates door hebben we – in groepjes – een rondleiding gekregen door het museum. Waar we ook een blik hebben geworpen op de mooie exemplaren van de tentoonstelling Street Couture: ‘high end fashion meet the streets’)

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016
(Leontine Hagoort van het gelijknamige high-end merk heeft de prachtige goodiebag ontworpen. Zo leuk om ook een deel van de prachtige tassenlijn te zien tijdens het event en ook uitleg te krijgen over het totale ontwerp- en productieproces. )

Tassen en beauty: prachtige combi

Dankzij Marguarita van Marstyle én blogger bij De Mamacompany, kon ik als ‘+1’ meegenieten van dit geweldige event op een supermooie locatie, namelijk Tassenmuseum Hendrikje in Amsterdam. Nota bene vlak bij mijn oude werkplek! Grappig dat je ergens 15 jaar gewerkt kan hebben zonder ooit dit museum bezocht te hebben. Afijn, Marguerita en ik hebben elkaar beter leren kennen ‘irl‘ (altijd leuk als het dan ook zo super klikt); hebben samen genoten van de middag én we vulden elkaar qua vraagstelling goed aan. Een leerzame middag dus.

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016
(Pijnloos ontharen met de Kristalpad? Yes, it is possible. En ik ga het nog uitproberen! Deze methode- die tussen scheren en epileren in zit – schijnt echt te werken. Ik ben benieuwd!)

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016
(Een transparante, kleurloze tanning-spray die werkt? Wij kregen een demonstratie van Cachet Cosmetics. En … eerlijk is eerlijk. Ik zag diezelfde middag nog het resultaat. Mijn rechterhand was bruiner! Ook uitproberen? Met de kortingscode ‘sunshine’ krijg je 5 euro korting)

Beauty and … the mother

Normaal gesproken schrijf ik niet met regelmaat over beauty. Eigenlijk best gek. Want ik ben er wél erg mee bezig. Juist als (40+)moeder. Juist als werkende vrouw. Juist altijd. Niet alleen maar voor een (werk)afspraak er tip top uit willen zien. Niet alleen als ik mensen zie. Nee, sowieso. Want behalve moeder, partner en collega zijn we toch ook nog onszelf?

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016
(Bij binnenkomst viel de stand direct op. De borstel heeft een mooie vormgeving. Stijlvol en inspirerend. Want wij zagen dat de borstel werd uitgetest op een meisje met wel hele mooie krulletjes. Ik heb het over Elitebrush, de haarborstel en stijltang in een!)

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016
(Bij Blèzi Cosmetics kregen we een enthousiaste uitleg over de oorsprong, samenstelling en effectiviteit van hun make-up èn gezichtsverzorgingslijn. Geschikt voor elke leeftijd en elk huidtype)

Loslaten is beter dan vastbijten

Een kleine samenvatting van een bijzondere middag. Fijne merken, mooie producten, enthousiaste mensen die staan achter hun product; de missie van hun bedrijf, een prachtige locatie. Mooier kan je het toch niet hebben? En persoonlijk? Heb ik geleerd dat loslaten. En soms de zorg aan de ander (manlief) overlaten het beste is wat je kan doen. Voor ons alledrie (manlief, bijna-kleuter en mijzelf).

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016
(Say what? Sponge me. De naam, verpakking en natuurlijk het product roepen op tot het ontdekken van deze wel heel bijzondere en natuurlijke reinigingsspons. Gemaakt van 100% Konjac poeder (oorsprong de Jeju eilanden in Zuid-Korea). Je kunt deze spons gebruiken voor zowel je gezicht als je lichaam. Er zijn zes soorten gebaseerd op elk huidtype. En ze zijn ook nog eens duurzaam! Je kunt ze twee tot drie maanden gebruiken)

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016
(Oh là là wat heeft Institut Karité Paris veel te bieden! De 100% procent Pure Shea Butter, Jungle Paradise bijvoorbeeld. In het ontzettend leuke doosje. Alle varianten heerlijke handcrème (je hoeft niet boven de veertig te zijn en een klein kindje te hebben om fijne en goede handcrème te waarderen). Ik ga de Ultra-Rich Hand Cream testen. Ook ben ik ontzettend benieuwd naar de Dry CleanSing micellar roaming make-up remover voor gezicht, ogen èn lippen van Sampar die wij mochten uitproberen)

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016
(Zeg ‘Linda Evangelista’ en ik denk meteen aan George Michael, de jaren negentig en het ‘supermodel’-tijdperk. Wat is ze mooi en wat past ze ontzettend goed bij de nieuwste geur van Moschino (verkrijgbaar vanaf half maart) ‘Fresh Couture’. Voor mij een prachtige: “Sophia Loren meets Linda”. Een heerlijke geur met een leuke twist. En daarmee doel ik natuurlijk op de verpakking. Het flesje in de vorm van een bekende flacon huishoudmiddel. Hilarisch, inventief maar bovenal een oprecht heerlijke geur. Vrouwelijk, fris, maar toch ook sensueel.  Zo wordt het huishouden doen wel erg sexy) 

Branddate event De Proefparade: Beauty Collection 2016
(Ook bij deze branddate stond ik echt te trappelen. Waar bijna al mijn Indische nichtjes prachtige strakke wenkbrauwen hebben. Ben ik diegene met ‘oldskool’ brede wenkbrauwen (waar ik overigens heel blij mee ben) die alleen maar gebruik maakt van een eenvoudige wenkbrauw-gel met een kleurtje. De uitleg – maar ook de toepassing – van het nieuwste product van Anastasia, de ‘Brow Definer’ geeft mij het laatste zetje om dit nu ook echt zelf uit te proberen. “Do try this at home” dus! De Brow Definer is vanaf half februari verkrijgbaar) 

Belofte

In een toekomstig artikel meer over de merken. Hun (nieuwste) product. Wat het voor mij heeft betekend en… wat het voor jou kan betekenen.

Merk jij dat je meer bezig bent met beauty naarmate je ouder wordt? Wat is jouw favoriete product en waarom?

Tot de volgende keer.

Rory Blokzijl

 

De genoemde producten heb ik ontvangen

Photocredits hoofdfoto: fotograaf van organisator Mr Goodiebag