Waarom veranderingen juist heel goed kunnen zijn

In Gezichtsverzorging & make-up, Lifestyle by Roryblokzijl25 Comments

Veranderingen? Waarin of waarvan? Ik merk dat ik het – naarmate ik ouder word – lastiger vind om te accepteren. Om het te doorlopen, door te voeren. Het is alsof veranderingen weerstand bij mij oproepen. Interessant, een analyse is hier wel op zijn plaats.

Veranderingen? Yes ma’am

Want tegelijkertijd is het dikke onzin. Heb ik als van huis uit werkende ondernemer, vrouw en moeder niet volop en constant te maken met veranderingen? Yes ma’am, that’s right. En daar ga ik – al zeg ik het zelf – best ok mee om. Misschien nog wel beter dan – pakweg – 15 jaar terug. Toen ik nog in loondienst werkte en ontzettend aan ‘plekje verdedigen’ deed.

Ontdek je plekje

Ik weet nog goed dat toen ik ruim 10 jaar bij het toenmalige bedrijf werkte, ik in een fikse burn-out belandde. Vervolgens na best een lange tijd tóch weer terug reïntegreerde in mijn eigen functie (wat lang niet altijd gebruikelijk blijkt te zijn). En ik voetstoots aannam, dat alles bij het oude zou blijven. Mijn nieuwe duo-collega (ze kwam vlak voor ik de burn-out kreeg bij ons werken), die hard had gewerkt om – met ingehuurde hulp – alle ballen in de lucht te houden. Had aangegeven graag van werkdagen te willen wisselen, met mij.

Waarom veranderingen juist heel goed kunnen zijn
Even inchecken…

Opgestaan is plaats vergaan

Dat vond ik niet leuk, kan ik je wel vertellen. En ik hield vervolgens mijn poot stijf. Sterker nog, ik goot ‘m in beton. Ik wist letterlijk niet van wijken. “Zeer terecht!“, dacht ik toen. “Hmmmm, ik was wat star“, nuanceer ik nu. Hoe zou het leven zijn gelopen als ik destijds wèl wat meer open had gestaan voor veranderingen?

Veranderingen kunnen je ook veel brengen

Kortom, veranderingen hóeven niet slecht te zijn. Integendeel, ze kunnen je ook heel veel brengen. Waarom dit onderwerp? Vorige week was ik te gast bij een waanzinnig event van Douglas in de De Hallen Studio’s. MOOI The Agency had op een briljante manier de business class lounge van Douglas ‘Airways’ (dat laatste maak ik er zelf van, hoor) als decor opgebouwd.

Waarom veranderingen juist heel goed kunnen zijn

Business Class, Baby

Na in de ‘business class’ een heldere uitleg te hebben gekregen van Sanne Weerepas – Brand Activation Manager – van Douglas Nederland over Douglas, hun nieuwe logo, missie en visie èn – niet onbelangrijk – hun nieuwe, mooie merken. Konden wij ons zelf laven aan de ‘look, scent and feel‘ van de producten van de merken. Deze veranderingen dragen allemaal bij aan de rebranding van Douglas.

Stoer en dapper, deze veranderingen

Ik vind het stoer en dapper dat Douglas deze veranderingen aangaat. En ik kan je vertellen. Ik vind dat ze dat heel goed doen. Alhoewel ik gewend was aan en tevreden was met het oude logo, raakt dit mij net wat meer. Fris, betekenisvol (de ‘D’ en de ‘O’ zijn in elkaar verweven en dit verwijst naar de band van Douglas met de klant), modern, helder en helemaal van deze tijd.

Waarom veranderingen juist heel goed kunnen zijn
Check de site van Douglas voor alle mooie merken (dan zie je ook meteen het nieuwe, mooie logo)

Rebranding met premium brands

De merken? Hebberigmakend. De vertegenwoordigers en MUA’s waren dan ook zó enthousiast dat ik er ook door werd geïnspireerd. Ik heb oprecht zóveel leuke gesprekken gehad dat ik – voordat ik het wist – na een appje van de oppas moest concluderen dat ik ruim vier uur aan het rondlopen, praten en uitproberen was.

Summiere tips and tops

Hoe mooi en goed passen deze nieuwe merken van Douglas ook bij mijn doelgroep? Vrouwen die al wat ouder zijn. Moeders. Drukke ondernemers die geen super uitgebreide tutorials willen zien (omdat ze daar eenvoudigweg geen tijd voor hebben). Maar daarentegen juist blij zijn met summiere ‘tips and tops‘ op het gebied van gezichtsverzorging en make-up. Merken als KORA Organics – met de focus op ‘hou van jezelf’ en een bijna spirituele werking spelen hier goed op in. Zo mooi, de prachtige woorden – mantra’s bijna – op elk product.

Waarom veranderingen juist heel goed kunnen zijn

Premium brands

Of neem bijvoorbeeld een merk als Darphin (de meest pure, meest geconcentreerde plantenextracten gecombineerd met transformatieve kinesio gezichtsmassages). Ook zij pakken met hun visie een prachtig stuk op, waar ik mij – net als vele andere vrouwen – perfect in kan vinden. En wat dacht je van een fijn make-up merk als MAC? Hun professionele stands roepen soms wat onzekerheid op bij de wat oudere vrouw, zo werd mij verteld door de vertegenwoordiger van dit merk die ik uitgebreid sprak. Ze denken dan: “Dit is niet geschikt voor ons“. Waarom eigenlijk?

Waarom veranderingen juist heel goed kunnen zijn

Jezelf klein voelen

Ik herken dat wel. Dat ik mij zomaar ineens ‘klein’ kan voelen of letterlijk verlegen. Zoals vorige week maandag bij de lancering van het iconische (kook)boek Baru Belanda van sterrenchef Pascal Jalhay. Waar mijn moeder (terwijl ze echt – in dat opzicht – best verlegen was) met enige regelmaat kookboeken liet signeren en ook met de auteur op de foto ging, voel ik wat terughoudendheid. Maar hé, zij deed dat gewoon. Mede daarom wilde ik heel graag met Pascal (schrijver van Baru Belanda) op de foto. En eigenlijk wilde ik datzelfde ook met (top)fotograaf Harold Pereira. De man die de werkelijk prachtige foto’s van het boek heeft gemaakt. Ik zag hem overigens eerder dan Pascal. Maar die gêne waar ik het daarnet over had? Zorgde ervoor dat ik niet durfde. Jammer, gemiste kans. Volgende keer beter.

Waarom veranderingen juist heel goed kunnen zijn
Whoop whoop! Zo blij met de mooie foto’s ‘From L.A. to The Netherlands’ die MUA Roxanne heeft gemaakt (en check de prachtige Smashbox paarse kleur ‘Gloss Angeles’ op mijn lippen

Waarom veranderingen heel goed kunnen uitpakken

Afijn, meer ‘on topic‘. Ik denk dat Douglas deze rebranding, met de nieuwe premium merken heel goed aanpakt. Ik kocht al zeer regelmatig bij Douglas en zal dat zeker ook blijven doen. Zeker nu ik met heel veel plezier alle prachtige producten uit de briljant gepersonaliseerde ‘goodie-trolley’ ga uitproberen. Er komen beslist veel items op mijn wishlist (van ‘opnieuw aan te schaffen cosmetica’)! Last but not least, dankjewel Douglas, dat ik aanwezig mocht zijn op dit geweldige event. MOOI The Agency, dank voor de goede, originele organisatie en verzorging!

Waarom veranderingen juist heel goed kunnen zijn
Hoe leuk is dit?!? Net alsof ik echt business class vlieg, zo met mijn gepersonaliseerde Douglas-trolley (check mijn initialen ‘RB’)…

Ga jij regelmatig naar een Douglas-filiaal? Of bestel je liever online, en waarom?

Tot de volgende keer.

Rory Blokzijl

 

Voor dit superleuke event ben ik uitgenodigd

Ja! Stuur mij meer tips, adviezen en persoonlijke verhalen.

[ Vul je mailadres in en klik op ok! ]